Operatie Steenbreek (diverse data)

Operatie Steenbreek stelt zich ten doel de betegeling tegen te gaan. Vandaar het logo: tegel eruit, plant erin. Het gaat natuurlijk niet alleen om het vervangen van tegels door planten, maar ook om de waterhuishouding, de biodiversiteit en het aantrekken van vogels en insecten. Gemeente Ede wil een steenbreek-gemeente worden en heeft een informatiebijeenkomst georganiseerd voor groenorganisaties en geïnteresseerde burgers. Daaruit is een kerngroep ontstaan, die nu allerlei acties voorbereidt. In april, mei en juni worden presentaties georganiseerd in drie verschillende tuincentra.

Data zijn:

• Zaterdag 14 april van 12.00 - 16.30 Tuincentrum de DriesprongFeestelijke start
  • Zaterdag 19 mei  van 10.00 - 16.00 Tuincentrum Harkes – extra aandacht voor bij-vriendelijke eenjarigen
  • Zaterdag 26 mei is het waterhuisje te zien op de Duurzame Tuinmarkt Bennekom bij kwekerij Dependens
  • Zaterdag 16 juni  van 10.00 - 16.00 Tuincentrum van de Lagemaat - extra aandacht voor de eetbare tuin, in het kader van de Open Tuinenweek van Groei & Bloei. Dit wordt opgenomen in de moestuinen route die Groei & Bloei Ede organiseert.

Een zeer aansprekend filmpje over Operatie Steenbreek is te vinden bij Omroep Gelderland.

Een kort informatief filmpje hierover zien? Kijk eens bij Kassa TV.

Informatie over Operatie Steenbreek door de gemeente Ede vindt u hier.

05 apr. Avond voor nieuwe leden in de Hessenhof

We willen onze nieuwe leden beter leren kennen en we willen ons best doen ervoor te zorgen, dat de nieuwe leden een goed overzicht krijgen van wat ze van afd. Ede mogen verwachten. Dit jaar voor het eerst organiseren we speciaal voor nieuwe leden een avond, die in de Hessenhof zal plaatsvinden en waar alle activiteiten de revue zullen passeren. Tevens is er een rondleiding langs de  moederbedden (begin zomertijd, dus licht aan begin van de van de avond).

De nieuwe leden kregen persoonlijk een uitnodiging voor deze avond.

14 mrt. Algemene Ledenvergadering

De Algemene Ledenvergadering in De Open Hof werd goed bezocht en de onderwerpen van de Agenda zijn behandeld. De ledenvergadering heeft met instemming gereageerd op de veranderingen en de kascommissie heeft de boeken goedgekeurd.